Mnnoooo….

Mnoo … nikdo by si ještě začátkem února nevsadil, že 14.ročník Poháru Peruna bude začínat právě Kadaňskými XC Okruhy. Nemá cenu nad tím nějak dlouho přemýšlet, protože celý svět je naruby … :-), a protože jsme dlouho nic nepsali, tak se podíváme zpátky do historie … jak to vlastně před 25 lety celé začalo.

Všechny pěkné věci začínají, jak se říká, u piva … po návštěvě legendárního MS Evropy horských kol ve Špindlu, to se psal rok 95, jsme si asi po čtvrtém nebo pátém řekli, že uděláme nějakou bikovou švandu v Kadani. Hledali jsme vhodnou lokaci, tak aby se moc lidí nepozabíjelo, a vyšel nám z toho kopec za Nemocnicí. Výběr byl i pragmatický … do špitálu kousek. 🙂

První ročníky byli hodně punkové. Jezdilo se na všem, co kdo doma našel … pár hrdinů to objelo na crossových kolech s klepajícími blatníky, místo stupňů pro vítěze musela stačit židle 🙂 … rozhodčí to vše zvládali per tužkou, v třešňovce se chladili basičky a byla sranda.

Start na kopci za nemocnicí …

Postupem  času se chtě nechtě muselo vše zlepšovat. Horská kola zažívala skokový vývoj a bikerská komunita na chomutovsku se  patřičně rozrůstala. A ze závodů obecně se pro „některé“ staly prestižní záležitosti a „mistrovstvím světa „. 🙂

Po první dekádě, pořadatelům dochází dech … a stojí na tzv. křižovatce … co dál? Naštěstí přichází nová generace s (budoucím několikanásobným vítězem) Vojtou Marvanem. Nová energie, nové nápady … prostě svěží vítr. Na trati dochází k mnoha změnám vznikají něco jako „singly“ … nové sjezdíky atd., zkrátka kopec na nemocnicí ožívá. Okolo roku 2010 se k našemu nemilému překvapení potkáváme s novým majitelem pozemků na jihovýchodní části kopce. Aby se předešlo konfliktním situacím … je trasa odkloněna do druhé severozápadní  části. Ale ani to nestačí … majitel svým postojem :“Proti všem“ … kdo to nečetl, ať si to dá 🙂 napsal Lojza Jirásek 🙂 … uzavírá 16.letou historii závodu. Nejen cyklistům, ale i běžcům … své může vypravět i Čenda Filingr, pořadatel Zimního běžeckého poháru. Hnidopich se může při čtení těchto řádků domnívat, že jsme plášti horských kol nebohému vlastníkovi zryli jeho majetek 🙂 … opak je pravdou … no nic 🙂 do hry vstupuje Město  Kadaň. Po jednání s panem starostou Jiřím Kulhákem a ing. Jiřím Frajtem ze životního  prostředí dostáváme k výběru tři možnosti lokalit. Vítězí ta, kde se letos budete prohánět po osmé a celkově po 25.. tedy areál bývalé střelnice  v Úhošťanech, v krásných kulisách hory Úhošť. Jak říká klasik, všechno zlé je k něčemu dobré … a to v tomto případě platí dvojnásob. 🙂

Výjezd na vrchol …

Ano XCéčka slaví čtvrt století … a na tratích se proháněla i slavná jména českého bikingu. Někteří zde dost možná začínali svoji závodní kariéru … například Jára Vojíř, Hanka Ježková, Petr Ježek … závodil tu také Mário  Nebesář, Honza Matějů, Tomáš Trunschka. Místní legendy Karel Krejčí, Oleg Huja, Láďa Dušek, Gustav Konopka ml, Milda Seeman … a mnoho dalších … z těch současných již zmiňovaný Vojta Marvan, Láďa Fabišovský … a doufám, že více jak polovinu z jmenovaných, v neděli 14.6.2020 na trati potkáte.

Andi Weinhold.. návštěva ze Saska ..mezinárodní účast 🙂

Nemůžeme nevzpomenout také na legendární dvojici rozhodčích Jitku a Gustava Konopku (staršího). Tato dvojice „křesala“ výsledky mnoho ročníků ještě před elektronickou časomírou … a věřte, že to byly kolikrát neskutečně velké nervy. 🙂

Protože jedeme v přírodní rezervaci, čištění a příprava tratí a areálu (vybudování zázemí) proběhne cca dva dny před závodem. Dětské (krátké tratě) pak v předvečer závodu. Pokud to případné trémisty uklidní, změny nebudou téměř žádné. 🙂 Včera jsem klasickou trať projížděl a je ve slušné kondici a k vyzkoušení.

To je pro tuto chvíli vše .V neděli 14.6.2020 začínáme v 10:00 hodin startem těch nejmenších dětí na „odrážedlech“… a pak už je scénář notoricky známý J … viz propozice.

Budeme se Vás  těšit … myslím, že závody a společná setkání, nám chyběla úplně všem. J

Za pořadatelský Hnízdil Team.