Z Úhošťského bláta do …

Tak mi nějak stále probíhá hlavou minulý víkend strávený na Kadaňských XC Okruzích 2019 … tak trochu do pranice …

Příprava trvala samozřejmě dlouhou dobu před závodem, takže měl Hnízdil Team jako pořadatel stále co dělat, ale to hlavní finále přišlo poslední týden před závodem a hlavně v sobotu. Nahoru pod Úhošť se po zběsilé rozbité a kamenité cestě musely dostat všechny věci … … stánek s občerstvením Jirkovských … starý dobrý vojenský stan, kdyby náhodou pršelo … centrála, aby byla uprostřed přírody nějaká elektrika … cirkus s registrací … krásná nová nafukovací brána … a spoustu materilálu na přípravu a značení tras. Pak už hurá na trasy a připravit vše na neděli …

Zázemí závodů …

Počasí

Jak jsme optimisticky psali v tomto článku, počasí vypadalo skvěle … předpověď slibovala mraky všude kolem, ale ne na Úhošti … tento stav trval až do sobotního odpoledne, ale … jaké bylo rozčarování ráno, když jsem vyjížděl v 06:30 na místo činu … v Perštejně sice dost pršelo, ale už přestávalo … v Klášterci pak už byl jen slabý deštík, a tak jsem si pochvaloval, jak ta předpověď vychází až do chvíle, kdy … jsem jel po třináctce a pak do Kadaně … Úhošt byla v zajetí tmavého hnusného děštivého mraku, a tak jsem se chlácholil, že to je až dál … Když jsem se vyškrábal na louku pod Uhoští, docela slušně lilo … naštěstí jsem měl stan na registraci už postaven, tak jsem pod něj rychle zatáhl přívěs s cirkusem a začal vybalovat. Všude bylo mrtvo, a tak jsem si myslel, že buď slavili a spí jak špalci, nebo to v děšti vzdali a utekli domů. Po sedmé se objevil Bidpaj (Martin Š.) … měl popelavou tvář člověka, který celou noc nespal a prosil Boha, ať už s tím deštěm přestane … ptal se, proč to stavím? Stejně v téhle mizérii nikdo nepřijede … volá Tomáš Michlík z Ostrova a ptá se, jak to u nás vypadá … samozřejmě jsem mu odpověděl, že je to tu super a už se klube sluníčko, tak ať kouká přijet … nevím co čekal za odpověď 🙂 … ale bylo divné, že neslyšel bubnování deště na stan a hlavně ten vodopád ze střechy … pak jsme s Bidpajem museli do stanu natáhnout ještě jednu plachtu, protože stan začal v jednom místě prosakovat … Když jsem viděl smutného Bidpaje, nedal jsem na sobě nic znát a stavěl ten můj cirkus … pak přijel Jirkovský a nalil nám chuť do života, přivezl přepravku plnou teplých štrůdlů … mňam … a pak v dešti začali přicházet první závodníci … to byl super pocit … ono se to snad povede … a povedlo, nakonec i vykouklo sluníčko, takže ten den byl z bláta do krásného dne … 🙂

Před startem závodů starších dětských fofrníků …

Malí hrdinové

Jestli byl někdo tuto neděli hrdina, tak to byli naši mladí bikeři … Ti nejmladší jeli v tom největším dešti a blátě, což mělo za následek i několik pádů malých bojovníků a bojovnic … ale naštěstí nebylo žádné zranění a všichni bojovali na jedničku … špinaví až za ušima, ale bojovali. Pak déšť pomalu ustával a starší to měli trochu jednodušší, přesto téměr polovinu bláta z tratí si odnesli domů na svém oblečení … doufám, že to nebude vadit ochranářům. 🙂

Kategorie nejmenších bikerů MZ6 …

Štafety

Postupně sice ubíráme z požadavků na štafety, protože není u každého týmu tolik dětí, aby se to poskládalo, ale to nic neubírá na tom, že je to super změna … je to úplně jiné, když biker závodí sám za sebe a nebo za tým … to pak bylo vidět, že do toho dávají malí bikeři úplně všechno … a závod to byl opravdu povedený … povedlo se poskládat 6 štafet a organizece na startu byla ala Březová od Honzy Vokáče, takže skvělá … a směsice dresů v jednotlivých štafetách byla úžasná … jen ostrováci se pochlapili … a myslím si, že děti a diváci si to skvěle užili.

Stupně vítězů nejrychlejších štafet …

Dospěláci

No co k dospělákům … sice jsme letos vyhlásili, na popud jednoho z pořadatelů, závod elektrokol, ale ani v Březové a ani v Kadani se nikdo nepřihlásil … tak  třeba příště. Průběh závodu už popsal Bidpaj v minulém článku, a tak není  co dodávat, snad jen ve zkratce … Aleš Beránek  si v předposledním kole zaspurtoval s Marvym (Vojta Marvan), aby nedostal kolo … ale dostal … Míra Brill z Březové si dal kolo navíc, zdálo se mu to krátké … Říša Pleticha měl opravdu sehraný jeho Race Team, jak jsme psali tadyLukáš Spáčil už se nemohl koukat, jak to jede Zbyňkovi Řůžičkovi a seknul s tím … a nebyl sám … Šusty (Lukáš Šustr) měl defekt, ale v cíli se mu to povedlo opravit, a tak uháněl zpět na trať jak blesk … Ale celkově se to určitě povedlo a byla to skvělá neděle s prima lidičkama … 🙂

Start dívek (Z18), žen (Z20), mladých chrtů (M18) a závodníků ve zralém věku (M50, M60) …

Poděkování

Na závěr bych rád poděkoval …

• Všem, kteří přispěli do kasičky pro Zelího, za což Vám mockrát děkujeme, jste skvělí. No a to jsme také už psali v jednom z minulých článkůPohár Peruna opět přidal do kasičky výtěžek z karet závodníků. Podpořit Zelího budete moci na všech závodech pořádaných Pohárem Peruna. Ještě jednou díky.
  • Taky bych chtěl tímto poděkovat partě prima lidiček, který na mne čekali, až si sbalim ten můj cirkus s registrací, aby mi pohohli to na házet do přívěsu … teda pečlivě naskládat, vše má své místo, aby se to tam vešlo a vím, že … jsem s tím otravnej … i doma. 🙂 Při tom balení tam však vždy panuje skvělá nálada, což je balzám na mé staré srdce. 🙂 Tak díky …
  • No a pak všem bikerům, hlavně těm malým, že přijeli a nenechali nás ten cirkus celej stavět a zase uklízet bez pořádného počtu závodníků … tak přijeďte i příště.

Určitě už máte prohlídnuty Výsledky a do sekce Fotografie přibyly další odkazy na stránky s fotografiemi ze závodu. A nezapomeňte, že tento víkend se jedou dva závody, zbrusu nový závod pro děti, Klášterecký Peklák, a v neděli pak Ostrovské XC Okruhy, tak se určitě ukažte, budeme se těšit.